19.5.2008

PASSION FOR FUTURE

Lääkiksen pääsykokeisiin enää 8 päivää jäljellä !
Ja mua ei jännitä. Omituista sanoa, mutta ihan totta se on. Tiedän nyt ihan selvästi, että se ei ole enää mun päästäni kiinni että pääsenkö sisään vai enkö, se on tuuripeliä. Jos tulee hyvät kysymykset ja onnistun vastauksissani, sitten pääsen. Jos on huonompi tuuri, niin sitten ei suju. Olen nyt niin paljon harjoitellut ja kärsinyt mahahaavaoireista stressatessani, että en olisi mitenkään voinut tehdä enempää työtä. Puoli vuotta on mennyt ihan käsittämättömän nopeasti valmennuskurssin timmellyksessä, mutta silti sitä vain ihmettelee, mitä kaikkea on ehtinyt tässä ajassa absorboitua päähän.
Vahvuuksiani ovat kemia ja fysiikka. Bilsaakin osaan, mutta en ole varma osaanko tarpeeksi. En ole siihen mitenkään erityisesti panostanut, mutta olen kyllä tehnyt mind-mapit kaikista käsitellyistä asioista. Ja hyvät mind-mapit onkin ! Ainakin ne ovat auttaneet mua tajuamaan kokonaisuuksia, joita en olisi ilman niitä pienipä paperilappusia saanut millään tonne aivojen syövereihin. Jännä miten ne nyt kaikki tulee tiiviinä pakettina ulos, kun ne on kerran sinne kunnolla järkeillyt.

>> Aivot on vähän niinkuin toimisto. Asiat on omissa kansioissaan ja kansiot omissa lokeroissaan aihepiireittäin lajiteltuina. Jos etsit tietoa norsuista, menet automaattisesti eläinosastoon ja otat viidakkoeläinkansion käteesi. Et millään löydä tietoja, jos ne lojuvatkin jossain kreikan historiallisten temppeleiden, joista teit hatarat muistiinpanot lukion ensimmäisella historiankurssilla, keskellä.

Ei kommentteja: