27.11.2008

Pökköä pesään ja tuli riehumaan

Nyt on lääkikseen lukemiset aloitettu.
Kevät 2009 täältä tullaan!


En malttanut odottaa. Katselin päivä päivältä yhä hanakammin Galenosta ja viime vuoden pääsykoemateriaaleja hyllyssäni enkä sitten lopulta pystynyt vastustamaan niiden houkutusta. Olin kuvitellut vetkuttelevani lukemisen aloittamisen kanssa vähintään ensi tammikuuhun, huomioiden kuinka stressaantunut viime keväänä olin, mutta kai sitä sitten kutsutaan motivaatioksi tai kipinäksi tai miksi-vain, joka saa sen lukuinnon nousemaan. Ennen aikojaankin. Mutta kerrassaan hyvältä tuntuu. Aivan on kuin olisi jossain omassa maailmassaan. Mahassa muljuu joka kerran, kun vain kuulen sanan lääkäri, lääke, lääkis, lääketiede, lääketieteellinen.. tai minkä tahansa, joka alkaa äänteellä "lää---". Hulluksihan tässä tulee, jos tulta yrittää sammuttaa.

Nyt, kun olen ollut viikon täysin vailla koulua (koska minua eivät kiinnostaneet kurssit ihmisen evoluutiosta tai häärääminen labran eetterihöyryissä), olen aloittanut lukutaipaleeni kirjaston lukusalissa. Villasukat jalkaan, kahvi kouraan ja asento mukavaksi. Mikä sen parempaa? Olen aloittanut lähinnä fysiikan laskujen parissa tekemällä viime vuoden valmennuskurssimateriaalin tehtäviä. Lohduttavaa on, että on se laskurutiini sentään paremmassa kunnossa kuin viime vuonna tähän aikaan. Muuta lohduttavaa epätoivoisissa päänahkahierontasessioissani ei sitten ole ollutkaan. Huh, että työtä riittää, jos aion saada koko fysiikaan sujumaan kuin vettä vaan.

Mutta mikään ei ole niin haastavaa,
ettei sitä tekisi lääkikseen pääsemiseksi !


Tavoitteeni kohta saapuvalle joululomalle olisi saada tehtävät tehtyä loppuun ja Galenos selattua pintapuolisesti läpi. Stressiä en aio ottaa - koska sitä riittää kevääseen! Mutta tammikuussa olisi hyvä olla jo vauhdissa.

Niin, ja pitäisi päättää, mennäkkö valmennuskurssille vaiko eikö? Hmm.. siinä vasta..

3 kommenttia:

Kevään tyttö kirjoitti...

Hihii :D Miten arvasin ettet saa pidettyä näppejä erossa Gallista xD

Mäkin aloin jo kelailemaan uusia tehtäviä ju nou kyllä minne ;)

Menisköhän me molemmat toisella sisään?? xD

Lujo kirjoitti...

hoppas. hoppas. eihän tässä muuten ole mitään järkeä lukea =)

Anonyymi kirjoitti...

Ah, sinun blogi on niin huippu! Itekki unelmoin lääkiksestä, olen unelmoinu melkein koko pienen elämäni.

"minkä tahansa, joka alkaa äänteellä "lää---" Hah, niin totta :D Tai sana GALENOS, voi veljet. Löysin tämän blogin vasta nyt, ku ammatinvalintakysmykset alkaa olla hiukan ajankohtaisia. Olen tosin vasta lukion kakkosella, mutta mutta..

Niin mainio, kiitos sulle! :)